vineri, 24 octombrie 2008

Amintire din copilarie cu sedinta de ura

Imi amintesc uneori de micile sedinte de ura la care participam involuntar in scoala primara, la inceputul anilor '80. Se intampla asa: atunci cand unul dintre noi facea vreo prostie, invatatorul indemna restul clasei sa rada de el. Formula magica era "Radeti de el, copii!", iar replica era un hahait general - "haaaaaaa!", alcatuit din vreo 30 de voci partial complice. Cred ca prima oara am ris si eu cu turma, desi nu ma incanta prea mult ipostaza. La urmatoarele pedepse mi-am suprimat hahaielile, si doar am lasat buzele sa dea impresia ca participa la ura generala. Deja mi se parea hidos ce se intampla. Nu ca as fi fost vreun Che Guevara precoce. Dimpotriva. Eram un elev supus, dar prea putin paracios ca sa ies in evidenta, cum o faceau altii. Si nici coronita n-am avut. Cu toate astea, ii port respect invatatorului, in ciuda acelor momente, care se intamplau cam prin 1984, ca-n romanul lui Orwell. Pana la urma, lui ii datorez faptul ca am putut scrie asta aici. Altfel, nu mi-ar fi iesit decat niste hahaieli din bastonase.

Niciun comentariu: